Uczniowie klasy pierwszej w bieżącym roku szkolnym biorą udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym wspierającym rozwój językowy uczniów klas pierwszych szkoły podstawowej „Literki w akcji”. Autorem projektu jest firma „Eduprint Aneta Wojtera”. Celem głównym projektu jest aktywizacja uczniów w procesie nauki alfabetu, rozwijanie kompetencji kluczowych poprzez integrację nauki z działaniami twórczymi i wykorzystaniem różnorodnych metod.
Projekt ma również na celu wzmocnienie współpracy między domem a szkołą oraz rozwój kompetencji społecznych uczniów. W pierwszym okresie (październik 2024 – styczeń 2025) projekt był realizowany poprzez różnorodne zadania związane z wprowadzaniem nowych liter. Każde zajęcia były starannie przygotowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów, co pozwoliło na skuteczne osiąganie założonych celów edukacyjnych.
W pierwszym okresie zaobserwowano znaczące postępy uczniów w zakresie:
- znajomości poznanych liter i umiejętności ich zastosowania,
- rozwoju motoryki małej poprzez ćwiczenia manualne,
- umiejętności pracy w grupie i komunikacji z rówieśnikami,
- koordynacji ruchowej dzięki aktywnościom fizycznym,
- percepcji sensorycznej poprzez różnorodne doświadczenia dotykowe.
Szczególnie efektywne okazały się:
- zajęcia ruchowe łączące naukę liter z aktywnością fizyczną,
- ćwiczenia sensoryczne wykorzystujące różnorodne materiały,
- praca w parach i małych grupach,
Dotychczasowe efekty projektu wskazują na jego wysoką skuteczność w rozwijaniu umiejętności czytania i pisania oraz kompetencji społecznych uczniów.