DOSTĘPNOŚĆ

RODO

 

Dnia 27 kwietnia uczniowie klasy VI i VIII brali udział w wyjątkowej debacie prowadzonej w formule debaty oksfordzkiej, zorganizowanej z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego i pedagoga specjalnego. Skupiono się na problemie wprowadzenia zmian w polskiej edukacji w zakresie rozpowszechniania wiedzy ekologicznej i kształtowania postaw młodzieży wobec zmian w przyrodzie. Teza, którą starali się poprzeć lub odrzucić mówcy brzmiała: ,,Nowy przedmiot w szkole dotyczący ochrony środowiska, ekologii i zmian klimatycznych”. Debata jest zderzeniem poglądów, ale dwie drużyny, propozycji i opozycji zacięcie ze sobą argumentowały z poszanowaniem głównych zasad debaty oksfordzkiej, takich jak otwartość, szacunek i rzeczowość. W mowach debatantów nie zabrakło merytoryki i retoryki. Obradom przewodniczył marszałek – opiekun SU Pani Justyna Piątek, która udzielała głosu obu stronom. Po stronie propozycji byli przedstawiciele klasy VI a po stronie opozycji młodzież z klasy VIII. Debatę oceniała loża mędrców w składzie: Pani Karolina Dolezy i Pani Anna Facler – Januszek. Szkolna debata okazała się znakomitym narzędziem do zwiększenia zaangażowania uczniów ale także doskonałą zabawą. Debata rozwija w młodych ludziach kompetencje, które przydadzą im się w dorosłym życiu takie jak: krytyczne i analityczne myślenie, pokonywanie stresu związanego z przemawianiem, odpowiedzialność za słowo i poszerzanie wiedzy ekologicznej.

Gratulujemy mówcom pierwszych retorycznych wystąpień.

 

Skip to content